Mahjong

Mahjong ජනප්‍රියත්වයේ වර්ධනය වී ඇති අතර, අද පවා ඇමරිකාව පුරා තරඟාවලි වල දිගටම ක්‍රීඩා කරන සුප්‍රසිද්ධ "American Mahjong" ඇතුළුව ගණන් කළ නොහැකි විවිධ අනුවාද සහ ක්‍රීඩා ක්‍රම බිහි කර ඇත.

Mahjong හි විවිධ අනුවාදවල විවිධ නීති මෙන්ම මුල් ක්‍රීඩාව ලෙස ටයිල් සහ මෝස්තර ගණනෙහි වෙනසක් ඇත.

මයික්‍රොසොෆ්ට් 1990 දී Taipie නමින් එහි Windows Entertainment Pack එකට Mahjong Solitaire ක්‍රීඩාවක් ඇතුළත් කළ විට Mahjong සියලු දෙනාගේ නිවෙස්වලට ඇතුළු විය. මෙම solitaire අනුවාදය සම්ප්‍රදායික Mahjong වලින් වෙනස් වන අතර චීන "Turtle" ක්‍රීඩා මූලධර්ම අනුගමනය කරයි.

ක්‍රීඩාව කෙතරම් ජනප්‍රිය වීද යත් එය තවමත් මයික්‍රොසොෆ්ට් වින්ඩෝස් සංස්කරණවල එන්ටර්ටේන්මන්ට් පැක් තුළ ඇතුළත් කර ඇත.

Mahjong
Mahjong සෙල්ලම් කරන්නේ කෙසේද?

Mahjong සෙල්ලම් කරන්නේ කෙසේද?

ක්රීඩාව මේසයක් වටා ක්රීඩකයන් හතර දෙනෙකු සමඟ ක්රීඩා කරනු ලැබේ. ටයිල් 144ක්, කාණ්ඩ තුනක් සහ විවිධ උප කාණ්ඩ සමඟින් ක්‍රීඩාවක් ක්‍රීඩා කරනු ලබන අතර, එක් එක් කාණ්ඩයේ නිශ්චිත ටයිල් සංඛ්‍යාවක් ඇත:

ඇඳුම් කට්ටල

  • උණ බම්බු - උළු 36 ක්
  • තිත් - ටයිල් 36 ක්
  • අක්ෂර - ටයිල් 36 ක්

ගෞරව

  • සුළං - ටයිල් 16 ක්
  • ඩ්රැගන් - ටයිල් 12 ක්

බෝනස්

  • මල් - 4 ටයිල්
  • වාර - 4 ටයිල්

පළමුව, වෙළෙන්දෙකු තෝරා ගන්නේ දාදු කැට විසි කිරීමෙනි. කුමන ක්‍රීඩකයා ඉහළම අගය විසි කරයිද එය බෙදාහරින්නා වේ. බෙදාහරින්නා නැඟෙනහිර ස්ථානයේ වාඩි වී සිටින අතර වෙළෙන්දාට දකුණින් සිටින පුද්ගලයා දකුණ, බටහිර හරහා සහ වම් උතුරයි. එවිට ක්රීඩාව බෙදාහරින්නා වෙතින් දක්ෂිණාවර්තව දිශාවට ගමන් කරයි.

ටයිල් මේසයේ මුහුණට පහළට මාරු කර, පසුව එක් එක් ක්‍රීඩකයා ඉදිරිපිට විකර්ණ බිත්තිවල අසුරා, චතුරස්රයක් සාදයි. සාම්ප්‍රදායිකව, සෑම ක්‍රීඩකයෙකුටම ඔවුන්ගේ අනුරූප කැට අගය මත පදනම්ව බිත්ති පැත්තක ස්ථානයක් වෙන් කරනු ලැබේ. කෙසේ වෙතත්, නවීන ක්රීඩා ටයිල් ගනුදෙනු කිරීමට නැඹුරු වේ.

සෑම ක්‍රීඩකයෙකුගේම බිත්තියේ උළු දහතුනක් ඇත. ඔවුන්ගේ වාරයේදී, ඔවුන් ඉතිරිව ඇති මැද ගොඩින් ටයිල් එකක් අඳිනු ඇති අතර, එම ටයිල් එක හෝ ටයිල් එකක් දැනටමත් ඔවුන්ගේ බිත්තියේ තබා හෝ ඉවත දමනු ඇත. එවිට ක්‍රීඩකයින් පහත දැක්වෙන මෝස්තර මත පදනම්ව ටයිල් කට්ටල සෑදිය යුතුය:

  • සමාන උළු තුනක් (Melds හෝ Pungs)
  • සමාන උළු හතරක් (කොංස්)
  • අනුපිළිවෙලකට ටයිල් තුනක් (චව්ස්)
Mahjong සෙල්ලම් කරන්නේ කෙසේද?
Mahjong හි නීති

Mahjong හි නීති

ක්‍රීඩකයින්ට උළු එකතු කළ හැක්කේ නොගැලපෙන හෝ නොමිලේ ටයිල්වලට පමණි.

ජයග්‍රහණය කිරීමට සහ Mahjong ඇමතීමට, ක්‍රීඩකයෙකුට නිශ්චිත ටයිල් කට්ටල සංයෝජන සංඛ්‍යාවක් තිබිය යුතුය, එනම් යුගලයක්, 4 Melds/Pungs, Kongs හෝ Chows. විකල්පයක් යනු විශේෂ අතකි, නමුත් මෙය ක්‍රීඩාවේ සංකීර්ණ හා මතභේදාත්මක කොටසකි, සාමාන්‍යයෙන් සාමාන්‍ය ක්‍රීඩාවේදී මග හැරේ.

ලකුණු ලබා ගැනීම

Mahjong ප්‍රකාශ කිරීමෙන් ක්‍රීඩකයෙකුට එක අතක් තිබූ පසු, සෑම ක්‍රීඩකයෙක්ම Melds, Kongs සහ Chows සහ ප්‍රසාද ටයිල්වල එකතුව මත පදනම්ව ඔවුන්ගේ අතට තම ලකුණු එකතු කරනු ඇත. ජයග්‍රාහකයාට Mahjong ඇමතීමට අමතර ලකුණු ප්‍රදානය කෙරේ.

වටයක් ජයග්‍රහණය කළේ කවුරුන්ද යන්න නොසලකා ලකුණු ලබා ගැනීම සම්පූර්ණ වන බැවින්, ක්‍රීඩකයින් සෑම වටයකම හැකිතාක් ඉහළ ලකුණු ප්‍රමාණයක් පවත්වා ගැනීමට ඉලක්ක කළ යුතුය.

මූලික ලකුණු කිරීමේ උදාහරණ කිහිපයක් පහත පරිදි වේ:

  • 4 Melds / Pungs - ලකුණු 6 යි
  • අතේ චව්ස් 4 - ලකුණු 2 යි
  • 1 කොං - ලකුණු 2
  • මල් සහ ඍතු ටයිල් - 1 ලක්ෂය බැගින්

ක්‍රීඩකයන්ට සෑම වටයකටම පසුව මුදල් ගෙවිය හැක, විකල්ප වශයෙන්, සියලුම වටයන් අවසන් වන තුරු සහ සියලු ලකුණු ලබා ගැනීම් සමාන වන තෙක් වාර්තාවක් තබා ගත හැක (උදාහරණයක් ලෙස චිප්ස් භාවිතා කිරීම).

ටයිල් අවසන් වන විට කිසිදු ක්‍රීඩකයෙක් Mahjong හෙළි නොකළේ නම්, තරගය දිනුම් ඇදීමක් ලෙස අවසන් වේ.

Mahjong හි නීති
උපාය මාර්ගය

උපාය මාර්ගය

පුරුදු කරන්න

ක්‍රීඩකයෙකුට ඔවුන්ගේ කුසලතා මට්ටම ඉහළ නැංවීමට සහ Mahjong ක්‍රීඩාව පරිපූර්ණ කිරීමට හොඳම ක්‍රමය නිතිපතා පුහුණුවීම් වේ.

ටයිල් ගණන් කිරීම

ක්‍රීඩකයින් තමන් ඉදිරියෙහි ඇති උළු මත පදනම්ව අතක් ආරම්භයේදීම ක්‍රීඩා සැලසුම් සකස් කළ යුතු අතර එම සැලැස්ම සාක්ෂාත් කර ගැනීමට කටයුතු කළ යුතුය.

ක්‍රීඩකයින් ඔවුන්ගේ ගනුදෙනු කට්ටලය තක්සේරු කළ යුතු අතර ජයග්‍රාහී කට්ටලයකින් ඔවුන් කොපමණ ටයිල් ප්‍රමාණයක් ඇත්දැයි ගණන් කළ යුතුය. ජයග්‍රහණයක් සඳහා උළු වැඩිපුර අවශ්‍ය වන තරමට ජයග්‍රහණය දුෂ්කර වනු ඇත.

ටයිල් නැවත සකස් කිරීම ගැන සැලකිලිමත් වන්න

පළපුරුදු විරුද්ධවාදීන්ට ඔවුන්ගේ උළු නැවත සකස් කරන ක්‍රීඩකයෙකු Pungs, Chows සහ Kongs කට්ටලවලට කියවීමට හැකි වනු ඇත. ටයිල් නැවත සකස් කිරීම ක්‍රීඩකයෙකුගේ උපාය මාර්ගයෙන් විරුද්ධවාදීන්ට ඉඟි කළ හැකිය.

කලින් සැලසුම් කරන්න

ටයිල් එකක් ඉවත දැමිය යුතුද යන්න තීරණය කිරීමේදී, එම ටයිල් එක පසුව ක්‍රීඩාවේදී කට්ටලයකට ප්‍රයෝජනවත් වේද යන්න ගැන ක්‍රීඩකයින් සලකා බැලිය යුතුය. ඒ අනුව, ක්‍රීඩකයින් එම අතේ ඔවුන් ඉදිරියෙන් සිටින විට උළු කෙරෙහි පමණක් අවධානය යොමු නොකළ යුතුය.

නොමිලේ ටයිල් බලන්න

ක්‍රීඩකයින්ට නොමිලේ උළු ගෙනයාමට පමණක් හැකි වන අතර, එම නිසා ඔවුන් එම නොමිලේ උළු තක්සේරු කර ඔවුන්ගේ ක්‍රීඩා සැලැස්ම තුළ ඒවා භාවිතා කිරීමට වග බලා ගත යුතුය.

ඉවතලන උළු බලන්න

විරුද්ධවාදීන් ඉවතලන ටයිල් මොනවාදැයි ක්රීඩකයන් නිරීක්ෂණය කළ යුතුය. මෙය ක්‍රීඩකයින්ට ප්‍රතිවාදීන් සූත්‍රගත කරන්නේ කුමන විභව කට්ටලද යන්න පිළිබඳව, විශේෂයෙන්ම නිතිපතා ක්‍රීඩා කිරීම හරහා පුළුල් අදහසක් ලබා දෙනු ඇත.

උපාය මාර්ගය
නොමිලේ සෙල්ලම් කරනවා

නොමිලේ සෙල්ලම් කරනවා

මයික්‍රොසොෆ්ට් වින්ඩෝස් හි ඇති "කැස්බෑවා" අනුවාදයට අමතරව, ක්‍රීඩකයින්ට නොමිලේ Mahjong ක්‍රීඩා වලට සහභාගී වීමට ඉඩ සලසන ගණන් කළ නොහැකි සබැඳි වේදිකා තිබේ. කෙසේ වෙතත්, මෙයින් බහුතරයක් කැස්බෑ අනුවාදය අනුගමනය කරයි. අන්තර්ජාලය හරහා සාම්ප්‍රදායික ක්‍රීඩාව සොයන ක්‍රීඩකයින්ට සුදුසු ක්‍රීඩාව සඳහා සබැඳිව සෙවීමට අවශ්‍ය විය හැක.

නොමිලේ ක්‍රීඩා කිරීම සැබෑ ක්‍රීඩාවකට මුදල් ආයෝජනය කිරීමට පෙර ක්‍රීඩාව ඉගෙන ගැනීමට, ක්‍රීඩාවේ වෙනස් අනුවාදයක් ඉගෙන ගැනීමට හෝ හුදෙක් විනෝදය සඳහා ක්‍රීඩා කිරීමට ක්‍රීඩකයින්ට කදිම අවස්ථාවකි. ක්‍රීඩකයින්ට පරිගණක අනුකරණය කළ විරුද්ධවාදීන්ට එරෙහිව ක්‍රීඩා කිරීමට තෝරා ගත හැකි අතර සමහර සජීවී කැසිනෝ වෙනත් සැබෑ ක්‍රීඩකයන්ට එරෙහිව ක්‍රීඩා කිරීමට ඉදිරිපත් වේ.

නොමිලේ සෙල්ලම් කරනවා
සල්ලි වලට සෙල්ලම් කරනවා

සල්ලි වලට සෙල්ලම් කරනවා

Mahjong සංකීර්ණ හා දුෂ්කර ක්රීඩාවක් විය හැකිය. සබැඳි ක්‍රීඩාවක සැබෑ මුදල් ඔට්ටු ඇල්ලීමට පෙර ක්‍රීඩකයින් නොමිලේ ක්‍රීඩා කිරීමට සෑම අවස්ථාවක්ම ගත යුතු අතර ක්‍රීඩාවේ සංකීර්ණතා සහ ක්‍රීඩාවේ විශේෂිත අනුවාදය අවබෝධ කර ගැනීමට වග බලා ගත යුත්තේ එම හේතුව නිසාය.

විවිධ අධිකරණ බල ප්‍රදේශවල කැසිනෝ වෙබ් අඩවි ගණනාවක සජීවී කැසිනෝ තිබේ. Mahjong යනු පෝකර්, බ්ලැක් ජැක් සහ රූලට් වැනි අනෙකුත් සාම්ප්‍රදායික කැසිනෝ ක්‍රීඩා මෙන් සබැඳි සජීවී කැසිනෝවල බහුලව ලබා නොදෙන ක්‍රීඩාවකි, නමුත් ලොව පුරා අන්තර්ජාලය හරහා ක්‍රීඩා කිරීමට බලාපොරොත්තු වන අයට සැබෑ මුදල් ඔට්ටු තැබිය හැකි සජීවී කැසිනෝ සොයා ගැනීමට හැකි වේ.

සල්ලි වලට සෙල්ලම් කරනවා
මුල් ඉතිහාසය

මුල් ඉතිහාසය

Mahjong යනු චීනයේ ආරම්භ වූ ටයිල් ක්‍රීඩාවකි. "Mahjong" යන නම දළ වශයෙන් "ගේ කුරුල්ලා" ලෙස පරිවර්තනය කර ඇති අතර, කුරුල්ලන්ට ආදරය කළ කොන්ෆියුසියස් විසින් මෙම ක්‍රීඩාව නිර්මාණය කරන ලද බව විශ්වාස කෙරේ. උළු මාරු කරන ශබ්දය "ගේ කුරුල්ලන්ගේ ට්විටර් කිරීම" ලෙස ආදරයෙන් හැඳින්වේ. ක්‍රීඩාවේ පළමු විධිමත් වාර්තාව 1880 දශකයයි.

මෙම ක්‍රීඩාව ඉතා ඉක්මනින් චීනය පුරා ජනප්‍රියත්වයට පත් වූ අතර, අවසානයේ බටහිර ආනයනකරුවෙකු වන Joseph Park Babcock විසින් බටහිර ජාතිකයින්ගේ අවධානයට යොමු කරන ලදී. උළු සාම්ප්‍රදායිකව ඇත් දත්, අස්ථි සහ උණ බම්බු වලින් සංකීර්ණ හා අලංකාර මෝස්තර වලින් සාදන ලදී.

මුල් ඉතිහාසය